دکتر بیتا زلالی / مقالات / لیزر مونالیزا و جوانسازی واژن
لیزر مونالیزا

لیزر مونالیزا و جوانسازی واژن

زمانی تصور می‌شد با افزایش سن و شروع یائسگی، به علت خشکی مداوم واژن و رابطه جنسی دردناک، زندگی جنسی زنان رو به افول می‌گذارد. در دهه‌های اخیر روش‌های درمانی متفاوتی جهت حل این مشکلات ارائه شده است. روش‌های درمانی مانند جراحی ترمیمی واژن یکی از روش‌هایی بود که در گذشته استفاده می‌شد که عوارض جانبی زیاد و دوره بهبودی طولانی نیاز داشت.

برخی دیگر از زنان روش مادام العمر هورمون درمانی را انتخاب می‌کردند که جدا از عوارض جانبی، استفاده همیشگی آن یکی از مشکلاتی بود که افراد تمایل به استفاده از آن را نداشتند  اما روش مونالیزا فرصتی را فراهم آورده است تا کیفیت زندگی جنسی زنان حتی پس از یائسگی در حد مطلوب باقی بماند.

دستگاه مونالیزا یک دستگاه لیزر است که از تکنولوژی کم تهاجمی جهت آبرسانی به دیواره‌های واژن استفاده می‌کند تا عملکرد طبیعی آن‌ها بازیابی شود. این دستگاه با ایمنی بالایی تولید کلاژن را تحریک می‌کند و باعث بازیابی سلامت دستگاه تناسلی زنان و کاهش مشکلاتی که بر اثر تغییرات هورمونی ایجاد شده است می‌شود. با افزایش سن، تغییرات هورمونی بخش طبیعی و جدایی ناپذیر از زندگی زنان است اما کمبود استروژن بنا به دلایل دیگری نیز می‌تواند رخ بدهد از جمله:

• یائسگی
  • شیردهی
  • هیسترکتومی
  • درمان‌هایی که برای بیماری سرطان انجام می‌شود.

با کاهش استروژن عوارض جانبی ناراحت‌کننده‌ای برای خانم‌ها ایجاد می‌شود که دستگاه مونالیزا می‌تواند به طرز موثری با روش‌های کم ‌تهاجمی بخشی از این عوارض را کاهش دهد، با تحریک کلاژن جدید علائمی مانند خشکی واژن، خارش، احساس درد در هنگام آمیزش جنسی بسیار کاهش می‌یابد و کیفیت زندگی افراد بهبود می‌یابد.

توضیحات دکتر بیتا زلالی درباره دستگاه مونالیزا

کاربردهای دستگاه مونالیزا برای زنان

• درمان آتروفی واژن یا سندرم ادراری تناسلی یائسگی
  • درمان خشکی، خارش و سوزش واژن که به علت تغییرات هورمونی ایجاد شده است

چه افرادی کاندید مناسبی برای استفاده از دستگاه مونالیزا هستند؟

خانم‌هایی که دچار آتروفی یا شلی واژن به علت تغییرات هورمونی شده‌اند و علائمی مانند خشکی واژن، خارش یا درد به خصوص در هنگام رابطه جنسی را دارند و در عین حال نمی‌خواهند از روش‌های پرخطر مانند جراحی و هورمون درمانی استفاده نمایند کاندید مناسبی برای درمان از  طریق دستگاه مونالیزا هستند.

مطب خانم دکتر بیتا زلالی متخصص زنان در تهران مجهز ترین مطب و مجهز به دستگاه لیزر مونالیزا در تهران می باشد.

اکثر زنان یائسه درگیر سندرم تناسلی ادراری یائسگی هستند که علائم آن عبارت است از:

• شلی واژن
  • خشک بودن، کبودی یا احساس درد
  • رابطه جنسی دردناک
  • بی‌اختیاری ادرار
  • عفونت مکرر دستگاه تناسلی

تمام مشکلاتی که در بالا ذکر شد به روش درمانی با استفاده از دستگاه مونالیزا قابل برطرف شدن می‌باشد. مونالیزا دستگاهی کم‌خطر است که می‌تواند کیفیت زندگی جنسی و سلامت شما را به حد قابل توجهی افزایش دهد. به یاد داشته باشید که قبل از هر تصمیمی باید ابتدا تحت معاینه پزشک زنان قرار بگیرد و در صورتی که وی تائید کرد که می‌توانید از روش درمانی مونالیزا استفاده نمایید در آن صورت می‌توانید با اطمینان خاطر درمان خود را شروع نمایید.

لیزر مونالیزا برای تنگ کردن واژن – لیزر مونالیزا برای سفید کردن واژن _ لیزر مونالیزا برای جوانسازی واژن

ویدیو توضیحات دکتر بیتا زلالی درباره لیزر مونالیزا

فرآیند درمان با لیزر مونالیزا

عملکرد دستگاه لمسی مونالیزا بر اساس لیزر فرکشنال دی اکسید کربن مخصوص است که به طور ویژه برای این نوع کاربرد طراحی شده است. این روش معمولاً در مطب یا کلینیک انجام می‌شود و نیازی به بیهوشی ندارد، درد ایجاد شده کم و قابل تحمل می‌باشد اما برخی از بیماران ترجیح می دهند قبل از شروع جلسه درمانی از کرم بی‌حسی موضعی استفاده نمایند تا میزان ناراحتی به حداقل ممکن کاهش بیابد.

بعد از بی‌حسی موضعی پزشک یک پروب را داخل واژن قرار می‌دهد تا لیزر دی‌اکسید کربن انرژی بدون درد را به دیواره‌ی واژن منتقل کند، دیواره واژن به دنبال این تحریک فرآیند نئوکلانژ (تولید کلاژن جدید) و رشد سلول‌های جدید را آغاز می نماید تا رطوبت و توانایی انقباض را به واژن بازگرداند.

هر جلسه درمان با لیزر حدود 5 دقیقه زمان نیاز دارد و بدون هیچ‌گونه عوارض جانبی از همان جلسه اول درمان می‌توانید نتایج عالی را مشاهده نمایید. فرآیند بازساری بافتی به چند هفته زمان نیاز دارد اما تحریک بلافاصله ایجاد می‌شود و حتی پس از اولین جلسه درمان می‌توان نتایج قابل توجهی را مشاهده نمود. جهت دستیابی به نتایج عالی طی 12 هفته، سه دوره‌ی درمانی باید انجام شود.

لیزر بهترین برای درمان زگیل تناسلی و انجام لابیاپلاستی!

دوره‌ي بهبودی پس از درمان با لیزر مونالیزا

از آنجایی که درمان با مونالیزا روشی کم تهاجمی می‌باشد بیماران پس از این عمل می‌توانند به منزل بازگردند و فعالیت‌های روزمره خود را انجا دهند، تنها نکته‌ای که لازم است رعایت کنند این است که 2 تا 3 روز از روابط جنسی واژینال پرهیز کنند و تمام توصیه‌هایی که پزشک داشته است را با دقت انجام دهند.

نتایجی که پس از درمان مونالیزا به دست می‌آید:

• بافت مخاطی واژن تغذیه و هیدراته می شود
  • اپیتلیوم ضخیم‌تر و سفت‌تر می‌شود در نتیجه واژن سفت شده و حالت الاستیک خود را بازمی‌یابد.
  • با تنظیم Ph واژن سد طبیعی حفاظت میکروبی قویتر عمل می کند و خطر عفونت کاهش می‌یابد.

خطرات استفاده از دستگاه مونالیزا

هر روش درمانی ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد اما دستگاه مونالیزا در مقایسه با سایر روش‌های درمانی جزء کم تهاجمی ترین روش‌ها می‌باشد که با کمترین خطر می‌تواند بهترین نتایج را ایجاد نماید.