درمان بی اختیاری ادرار زنان - دکتر بیتا زلالی

درمان بی اختیاری ادرار زنان

درمان بی اختیاری زنان سخت و چالش برانگیز است یا مسیری آسان و بدون پیچیدگی دارد؟ بی اختیاری ادرار یکی از مشکلات شایع در زنان است که می‌تواند برای فرد مبتلا به آن خجالت آور باشد و باعث کاهش کیفیت زندگی شود. درمان قطعی بی اختیاری ادرار یکی از موضوعاتی است که برای بسیاری از زنان مهم است و به دنبال آن هستند. در این مقاله، به بررسی چند روش درمان قطعی بی اختیاری ادرار در زنان می‌پردازیم. این روش‌ها شامل روش‌های دارویی، جراحی و روش‌های طب سنتی می‌باشند. در این مقاله، به بررسی هر یک از این روش‌ها و نحوه عملکرد آن‌ها پرداخته خواهد شد. هدف این مقاله، ارائه یک مرجع جامع برای زنانی است که به دنبال درمان قطعی بی اختیاری ادرار و روش مناسب برای خود هستند.

علت و درمان بی اختیاری ادار زنان - دکتر بیتا زلالی

چرا بی اختیاری ادرار ایجاد می شود؟

بی اختیاری ادرار در زنان ناشی از ضعف عضلات کف لگن است. ضعیف شدن عضلات کف لگن می تواند باعث افتادگی مثانه شده و بی اختیاری ادرار را در زنان به وجود آورد. بنابراین دلیل بروز مشکلی بی اختیاری ادرار زنان را باید در عواملی جستجو کرد که باعث شل شدن عضلات کف لگن می شوند. این عوامل شل کننده عضلات لگن شامل موارد زیر هستند:

  • عدم تحرک و ورزش نکردن
  • افزایش سن
  • زایمان های طبیعی و مکرر
  • یبوست مزمن و شدید
  • اضافه وزن بیش از حد
  • مشکلات هورمونی پس از یائسگی
  • سرفه های مزمن
  • بلند کردن اجسام سنگین

چه راه هایی برای درمان بی اختیاری ادرار زنان وجود دارد؟

برای درمان بی اختیاری ادرار زنان روش های متنوعی وجود دارند که در اکثر مواقع می توانند باعث درمان این بیماری و رفع مشکل شوند. می توان در 99 درصد مواقع با کمک روش های نوین از جمله کربوکسی تراپی، فناوری آر اف و همچنین لیزر مونالیزا بی اختیاری ادرار در زنان را درمان کرد. فقط در 1 درصد باقی مانده افراد نیازمند جراحی برای رفع مشکل بی اختیار ادرار می باشد. در ادامه روش های درمان بی اختیاری ادرار در زنان را به طور کامل توضیح می دهیم.

کربوکسی تراپی برای درمان بی اختیاری ادرار

کربوکسی تراپی یکی از روش های نوین برای درمان بیماری های زنان و جوانسازی ناحیه واژن و تناسلی است که در مطب خانم دکتر بیتا زلالی به صورت تخصصی انجام می شود. این روش مشابه با مزوتراپی است، فقط با این تفاوت که به جای دارو از دی اکسید کربن برای تزریق استفاده می شود. دی اکسید کربن خونرسانی به بافت را افزایش می دهد. همچنین باعث ترمیم بافت های آسیب دیده و سفت شدن آن ها خواهد شد. به همین خاطر از روش کربوکسی تراپی برای بهبود کیفیت و عملکرد عضلات ناحیه لگن استفاده می شود. کربوکسی تراپی میزان کلاژن در عضلات را افزایش می دهد. همچنین باعث سفت شدن آن ها و رفع مشکل افتادگی مثانه خواهد شد.

درمان بی اختیاری ادرار با لیزر مونالیزا

لیزر مونالیزا یکی از بهترین دستگاه های لیزر برای درمان بی اختیاری ادرار زنان است که معمولا در 99 درصد مواقع باعث ایجاد اثربخشی قطعی شده است. این لیزر دارای یک سری امواج است که از طریق ناحیه واژن به عضلات لگن و مثانه ارسال می شوند. این امواج می توانند با تحریک بافت، کلاژن سازی را در آن ها تقویت کنند و باعث بهبود کارایی بافت و قوی تر شدن عضلات در ناحیه لگن و مثانه شوند. لیزر مونالیزا برای درمان بی اختیاری ادرار زنان کاملا ایمن است و به صورت سرپایی انجام می شود. پس از انجام این روش، افراد می توانند به منزل بروند و به کارهای روزمره خودشان برسند. به غیر از مقداری التهاب در ناحیه لیزر شده که موقتی نیز هستند، هیچ مشکلی برای فرد به وجود نخواهد آمد.

درمان بی اختیاری ادرار زنان با فناوری آر اف

فناوری آر اف یکی از روش های درمان بی اختیاری ادرار زنان است که بسیار موثر نیز واقع می شود. در این روش از دستگاه هایی استفاده می گردد که می توانند با ایجاد دوقطبی مولکولی و گرما، بافت آسیب دیده را ترمیم و بافت های جدید را جایگزین بافت های قدیمی کنند. با کلاژن سازی و سفت شدن عضلات ناحیه واژن و کف لگن، می توان شاهد درمان بی اختیاری ادرار زنان با این فناوری بود. با مراجعه 2 الی 5 جلسه می توان بی اختیاری ادرار را با کمک آر اف درمان کرد.

دستگاه آر اف برای درمان بی اختیاری ادرار زنان - دکتر بیتا زلالی

درمان بی اختیاری ادرار زنان با تحریک الکتریکی

برای استفاده از روش تحریک الکتریکی جهت درمان بی اختیاری ادرار زنان، یک سری الکترودهایی به صورت موقتی وارد رکتوم یا واژن می شوند و کار تحریک الکتریکی را آغاز می کنند. این تحریک می تواند باعث تقویت عضلات کف لگن شود. در اکثر مواقع بی اختیاری ادرار ناشی از استرس با این روش درمان می شود. اما پروسه درمان چند ماهه بوده و باید افراد چندین بار برای دریافت تحریک الکتریکی مراجعه کنند.

تمرینات کگل

تمرینات کگل باعث تقویت عضلات کف لگن می شود که به جلوگیری از بی اختیاری کمک کرده و با تقویت اسفنکتر مثانه از کنترل ادرار پشتیبانی می کند.

داروها

برخی از داروها به درمان این بیماری کمک می کنند اما نکته بسیار مهم درمورد مصرف دارو این است که حتما باید با تجویز پزشک متخصص و پس انجام معاینات لازم مصرف شود. لیست برخی از داروهای مصرفی برای درمان بی اختیاری ادرار زنان عبارت اند از:

  • آنتی کولینرژیک هایی مانند اکسی بوتینین که مثانه بیش فعال را با کنترل عضلات مثانه آرام کرده و به درمان بی اختیاری فوری کمک می کند.
  • ایمی پرامین، یک داروی ضد افسردگی

استروژن موضعی

برخی از پزشکان ممکن است داروهای موضعی استروژن را تجویز کنند که باعث تقویت بافت های مجرای ادرار و نواحی اطراف واژن و همچنین تسکین علائم بی اختیاری می شود.

مقالات مرتبط دیگر: درمان بی اختیاری ادرار با لیزر، صد در صد تضمینی به همراه فیلم واقعی

پرسش و پاسخ بیماری های مختلف حوزه زنان از دکتر بیتا زلالی

توضیحات دکتر بیتا زلالی درباره بی اختیاری ادرار و درمان آن

نکاتی درباره درمان بی اختیاری ادرار که لازم است بدانید!

  • یکی از شایع ترین علل بی اختیاری در مردان، بزرگ شدن پروستات است.
  • احتمال بروز بی اختیاری ادرار در زنان پس از یائسگی به دلیل ضعف عضلات مثانه و کف لگن افزایش می یابد.
  • دیابت شانس ابتلا به بی اختیاری ادرار را افزایش می دهد، زیرا باعث نیاز مکرر به ادرار می شود.
  • توصیه می شود قبل از درمان بی اختیاری هر بیماری ای که دارید را درمان کنید.
  • روش های زیادی در درمان بی اختیاری ادرار استفاده می شود، مانند: ورزش های کگل، برخی داروها زیر نظر پزشک یا سوندهای ادراری.
بهترین راه درمان بی اختیاری ادرار زنان - دکتر بیتا زلالی

درمان قطعی بی اختیاری ادرار در زنان چیست؟

بسیاری از بیماران در مورد بهترین روش درمان بی اختیاری ادرار زنان سوال می پرسند. به طور کلی، بهترین روش درمان قطعی بی اختیاری ادرار در زنان با توجه به شرایط هر یک از آن ها مشخص می شود. 99 درصد زنان به درمان های ترکیبی کربوکسی تراپی، فناوری آر اف و لیزر مونالیزا پاسخ بسیار خوبی می دهند. اما ممکن است برخی از بانوان نیز به دلیل شرایط جسمی خاصی که دارند، به این روش های درمانی پاسخ ندهند و بسته به نظر پزشک نیاز به انجام جراحی برای درمان این مشکل باشد.

در اکثر مواقع می توان با روش های نوین مانند فناوری آر اف، لیزر مونالیزا و کربوکسی تراپی و ترکیب این روش ها با تزریق پی آر پی، مشکل را برطرف کرد. تزریق پی آر پی در ناحیه گردن مثانه انجام می شود تا بتوان عملکرد گردن مثانه را در بی اختیاری ادرار بهبود بخشید. به غیر از تزریق پی آر پی که از پلاکت های خون خود بیمار گرفته می شوند، می توان از تزریق سلول های بنیادی نیز برای بهبود شرایط بیمار استفاد کرد. با مراجعه به خانم دکتر بیتا زلالی، می توانید از مجموعه روش های ترکیبی برای رسیدن به نتایج سریع برای درمان بی اختیاری ادرار در زنان استفاده کنید.

بهترین دکتر برای درمان بی اختیاری ادرار زنان چیست؟

درمان بی اختیاری ادرار زنان با روش های جدید از جمله لیزر مونالیزا و آر اف امکان پذیر است و در اکثر مواقع نیازی به جراحی نیست. البته در صورتی می توان این مشکل را در زنان درمان کرد که افراد به یک پزشک متخصص و باتجربه مراجعه کنند تا از نظر تخصص، تجربه و همچنین اصول کار آن پزشک مطمئن باشند. دکتر بیتا زلالی متخصص جراح و بیماری های زنان و زایمان و نازایی است که به واسطه چندین سال تجربه در زمینه درمان مشکلات زنان و تعهد بر روی دانش تخصصی، توانسته به یکی از مطرح ترین پزشکان تهران و اندیمشک تبدیل شود.

در صورتی که از بی اختیاری ادرار رنج می برید و تا به حال نتوانسته اید با مراجعه به پزشکان مختلف این مشکل را برطرف کنید، کافیست که با شماره تلفن خانم دکتر بیتا زلالی در تهران ۰۹۱۲۶۱۷۶۹۱۷ و یا شماره تلفن اندیمشک ۰۹۳۶۱۱۲۵۳۲۲ در ارتباط باشید و نوبتی برای مراجعه حضوری دریافت کنید. پس از معاینه دقیق توسط خانم دکتر بیتا زلالی، بهترین روش درمانی به شما توضیح داده خواهد شد. سپس می توانید در سریع ترین زمان ممکن، مشکل خود را برطرف کنید.

درمان بی اختیاری ادرار زنان قطعی و تضمینی با دکتر بیتا زلالی

پرسش و پاسخ درباره درمان بی اختیاری ادرار زنان

مخاطب گرامي!
اگر پرسشی داشتيد كه نتوانستيد در متن مقاله و سوالات متداول آن پاسخش را بيابيد، ميتوانيد سوال خود را در بخش ديدگاه ها مطرح كنيد تا تيم محتوايی خانم دكتر بيتا زلالي (جراح و متخصص بيماري هاي زنان و نازايي) در سريعترين زمان ممكن پاسخگوی شما باشند.

همانطور که قبلا در این مقاله توضیح دادیم، یکی از روش های درمان بی اختیار ادرار در زنان استفاده از ورزش است. ممکن است پزشک با توجه به شرایط جسمی افراد به آن ها پیشنهاد دهد تا برای تقویت عضلات کنترل کننده دفع ادرار، ورزش کنند. هر چقدر عضلات با ورزش کگل قوی تر شوند، می توان راحت تر بیماری بی اختیاری در زنان را کنترل نمود.

نحوه انجام ورزش کگل برای درمان بی اختیاری ادرار زنان بسیار ساده است. برای این کار می بایست عضلاتی که برای توقف ادرار از آن ها استفاده می کنید را منقبض کنید. برای این کار احساس کنید که می خواهید جلوی ادرار کردن خودتان را بگیرید. این انقباض را به مدت 5 ثانیه نگه دارید و 5 ثانیه نیز استراحت کنید. روزانه 3 مرتبه این ورزش را در 3 ست 10 تایی امتحان کنید  تا نتایج آن را ببینید.

بسیاری از افراد به دنبال مصرف داروی بی اختیاری ادرار در زنان هستند تا بتوانند مشکل بی اختیاری را درمان کرده و شاهد بهبود مشکلات جسمی خودشان باشند. درمان های دارویی مختلفی برای درمان بی اختیاری ادرار در زنان وجود دارند که حتما باید برای مصرف آن ها با پزشک مشورت کنید. در ادامه به لیست داروهای کنترل کننده بی اختیاری ادرار در زنان اشاره می کنیم.

باید توجه کنید که برای درمان بی اختیاری ادرار زنان با دارو و قرص حتما باید با پزشک متخصص مشورت کنید و مصرف خودسرانه این داروها توصیه نمی شود. برای اینکه اطلاعات دقیق تری در مورد مصرف داروها برای درمان بی اختیاری کسب کنید، می توانید برای معاینه حضوری به مطب پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

  • اکسی بوتینین (دیتروپان اکس ال)
  • تولترودین (دترول)
  • داریفناسین (انابلکس)
  • فسوترودین (توویاز)
  • سولیفناسین (وسیکار)
  • تروسپیوم (سانکتورا)
  • میرابگرون (میربتریک)

ثبت ديدگاه